
United Nations A/54/848–S/2000/338

 

General Assembly
Security Council

Distr.: General
20 April 2000
English
Original: Russian

00-40044 (E)    240400    260400
`````````

General Assembly Security Council
Fifty-fourth session
Agenda items 10, 11, 67 and 76 (j)

Report of the Secretary-General on the work of the
Organization

Report of the Security Council

Compliance with arms limitation and disarmament and
non-proliferation agreements

General and complete disarmament: consolidation of
peace through practical disarmament measures

Fifty-fifth year

Letter dated 19 April 2000 from the Permanent Representative of
Belarus to the United Nations addressed to the Secretary-General

I have the honour to bring to your attention an official communication from the
press centre of the State secretariat of the security council of the Republic of Belarus
concerning the contents of an article published in The Sunday Telegraph on 16 April
2000.

I should be grateful if you would have this letter and its annex circulated as a
document of the General Assembly at its fifty-fourth session, under agenda items
10, 11, 67 and 76 (j), and of the Security Council.

(Signed)  Aleksandr Sychov
Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary

Permanent Representative of the Republic of Belarus to the United Nations



2

A/54/848
S/2000/338

Annex to the letter dated 19 April 2000 from the Permanent
Representative of Belarus to the United Nations addressed to
the Secretary-General

Communication from the press centre of the State secretariat of
the security council of the Republic of Belarus

On 16 April 2000, an article was published in The Sunday Telegraph in which
the Republic of Belarus was accused of military cooperation with Iraq, in violation
of the United Nations arms embargo against that country. The article claims that
Belarus intends to assist Iraq in upgrading air defence systems, re-equipping the air
force, and providing air defence training for military specialists.

The press centre of the State secretariat of the security council is authorized to
state that the allegations made in the newspaper are groundless. Belarus has not
cooperated and is not cooperating with Iraq in the military sphere. It is regrettable
that an authoritative organ like The Sunday Telegraph published false information,
misleading the public and discrediting the peace-loving foreign policy of the
Republic of Belarus, which has always strictly complied with the decisions of the
United Nations and the provisions and principles of international law, and continues
to do so.


