
GE.15-14821(E) 

*1514821*  

 

Human Rights Council 
Thirtieth session 

Agenda item 8 

Follow-up to and implementation of the Vienna 

Declaration and Programme of Action 

  Written statement* submitted by the International Career 
Support Association, a non-governmental organization in 
special consultative status 

The Secretary-General has received the following written statement which is circulated in 

accordance with Economic and Social Council resolution 1996/31. 

[27 August 2015] 

                                                           
 * This written statement is issued, unedited, in the language(s) received from the submitting non-

governmental organization(s). 

 

 

United Nations A/HRC/30/NGO/11 

 

General Assembly Distr.: General 

2 September 2015 

 

English only 



A/HRC/30/NGO/11 

2  

Issue of Comfort Woman 
 

Last August 5, Asahi Shimbun performs the verification of past coverage of comfort women issue in the paper, we 

recognized a large misinformation that diminish the international status of Japan and the Japanese. 

 

This is the September 1982 of Seiji's testimony Yoshida that was published for the first time in Asahi Shimbun "were 

slave hunting 200 people of comfort women in South Korea, Jeju Island." In this article, we will not admit that the 

testimony was entirely false. 

 

The Asahi Shimbun is confused with "women's volunteer corps" and "comfort women", it was also recognized that it 

has made the wrong coverage. Asahi Shimbun, which has been listed due to the "poor of research", at that time still are 

alive a number of women's volunteer corps experience, quite different from the comfort women is you should have 

learned in easy if coverage. It was neglected it, the United Nations report on whether not there was intent that will 

Tsukuriageyo the fiction that marked also "the Japanese government was to comfort women 200,000 of children", and 

is forced to suspected do not get. If added together the number of women's volunteer corps is a labor service 

organizations during the war, because not come out figure of those 200,000 people. 

 

Last year, at almost the same timing as Asahi Shimbun has published a correction article, there was news of the United 

States Glendale comfort women image removal litigation. Next to the Glendale comfort women image, three of the lie 

that Korea claims 

- 200,000 girls and women 

- It is forced entrainment by authorities 

- It has been in the Japanese military sexual slavery 

 

But it has been carved firmly. Because this is not became public that is completely groundless, we Japan we must to 

disseminate this fact all over the world. 

 

The Glendale as well, erected the statue or monument to have to'll have to keep you to remove all in the United States 

around, we must prevent the erection of a new image in such as Australia. 

 

Japan is 32 years who lost by Asahi Shimbun, there is something very heavy and large. The blank in order to regain the 

32 years, also recognized the false news of the Asahi Shimbun in the United Nations, what ever you like but I would 

like to Harashi accused of "sexual criminal state" that was clothed in Japan. 

 

Editor : Mio Sugita 

    


